FANDOM

Arwena (ur. w 241 roku Trzeciej Ery, zm. w 121 roku Czwartej Ery; zwana także Arwen Undómiel) – fikcyjna postać ze stworzonej przez J. R. R. Tolkiena mitologii Śródziemia. Była półelfką, córką półelfa Elronda i Celebríany, wnuczką Galadrieli i Celeborna. Jej starszymi braćmi byli bliźniacy Elladan i Elrohir. Urodziła się w 241 roku Trzeciej Ery. Była uważana za wyjątkowo piękną kobietę, przez co została nazwana Undómiel (sin. Gwiazda Wieczorna). Miała długie, ciemne włosy, jasną cerę i szare oczy. Była porównywana do Lúthien. Wychowywała się w Lothlórien. W czasie pobytu w Rivendell w roku 2980 poznała Aragorna, od którego otrzymała pierścień Barahira. Z miłości do niego na Cerin Amroth wyrzekła się nieśmiertelności. Po zakończeniu Wojny o Pierścień w Dzień Środka Roku poślubiła Aragorna, nowego króla Gondoru i Arnoru. Z ich związku urodził się Eldarion oraz córki. Po śmierci Aragorna Arwena w 120 roku odwiedziła opuszczone przez elfów Rivendell. Następnie udała się do Lothlórien, gdzie zmarła. Jej imię oznacza w sindarinie Królewska dziewczyna. Przydomek Undómiel często tłumaczony jako Gwiazda Wieczorna, jednakże w Encyklopedii Śródziemia Robert Foster podaje tłumaczenie rozumiane jako Pani Zmierzchu.
185px-Developer diary